0618 946 036 info@poweredbybarry.nl
<< Ga Terug

Weet wat je eet 2.0

Waarom val ik niet af ????

Dit is een lastig onderwerp, ik denk dat ik hier een artikel over kan schrijven van 1000 A4tjes .
Er zijn zo veel redenen waarom je niet af zou kunnen vallen .
Maar ik ga proberen het kort en bondig te houden( zeg ik altijd, lukt uiteindelijk nooit šŸ˜³ ) , mochten er dan nog vragen zijn dan hoor ik het vanzelf onder dit bericht of in de sportschool,
In de sportschool word vaak al gesproken over voeding en waar je zoal tegenaan loopt .
Maar soms wil ik sommige dingen toch even uitleggen, in de sportschool krijg je vaak veel info in een keer en het is lastig om alles te onthouden en meteen goed te doen .
Soms stelt iemand me een vraag in de sportschool en bedenk ik me dat het een goed idee is om die vraag hier even te behandelen .

Denk dus ook nooit dat je zijkt of ik vraag het niet want ik heb het al 10x gevraagd, er zijn er waarschijnlijk nog veel meer die met dezelfde vraag in hun hoofd rond lopen .
Ik ben er voor jou, en ik help jou waar ik kan, maar dan moet ik wel weten waar je mee zit, en als dat betekend dat je dezelfde vraag 10x moet stellen, dan maakt mij dat echt helemaal niks uit .

Goed, dat gezegd hebbende šŸ˜.

Een vraag die ik vandaag kreeg was :

Waarom val ik niet af ? Ik eet toch gezond.

Ik wil hier even de basis van afvallen en de begin regels met jullie door nemen .

Afvallen is eigenlijk super simpel en knetter ingewikkeld tegelijkertijd .

De vraag wat moet ik doen om af te vallen is makkelijk beantwoord .

Je moet minder calorieƫn binnen krijgen als dat je verbruikt.
Dit kan je op 2 manieren aanvliegen, je kan minder calorieƫn eten of je kan meer calorieƫn verbranden.

De vraag is nu dus. Hoe veel calorieƫn heeft mijn lichaam nodig per dag ?
Want als ik dit niet weet, heb ik ook geen idee of ik genoeg, te veel of te weinig eet .
Afhankelijk hier van ga je met een calorieƫn tekort werken wat voor jou lichaam net acceptabel is om nog optimaal te functioneren .

Dit is een moeilijke berekening, afhankelijk van hoe veel je slaapt wat voor baan je hebt hoe veel spiermassa hoe veel vet etc etc etc bereken je je dagelijks behoefte .
Dit doe ik voor je, heerijk toch ?šŸ˜ƒ

Via mijn food app vertel ik je precies wat je per dag binnen zou moeten krijgen afgestemd op jou doel, hoef je niet over na te denken šŸ‘Œ.

En nu komt het lastige gedeelte .

Je aan het advies houden .

Voor sommige betekend dat veel minder eten, voor andere betekend dat veel meer eten .

Maar zie het niet zo, zie het meer als juist eten .

Je kan namelijk de hele dag eten met alleen maar gezonde producten en nog niet genoeg calorieƫn binnen krijgen .
Je kan ook ontbijten bij de snackbar en dan heb je meteen voor 3 dagen genoeg calorieƫn .
Je kan ook al je calorieƫn in 2 maaltijden eten, heb je precies genoeg maar val je nog niet af, sterker nog, waarschijnlijk word je dikker .

( kan ik een heel verhaal over vertellen maar doe ik nu even niet, geloof me maar het is waar šŸ˜³ )

Het gaat er dus niet om hoeveel, maar wat en waarneer…

als het goed is weet iedereen al dat je eiwitten in overvloed mag eten, sterker nog . Dit moet je zelfs . Eiwitten worden nooit vetten en je hebt ze nodig voor je spieren .

Te weinig eiwitten per maaltijd = geen spiergroei .

Regel 1 is dus genoeg eiwitten eten per maaltijd ! Goed lezen! Je verdeed dus je eiwitten over je maaltijden op de dag . Waardoor je aan het eind van de dag voldoende eiwitten binnen hebt gekregen verdeeld over alle maaltijden .

Regel 2 is genoeg maaltijden .
De spijsvertering moet aan blijven anders gaat je lichaam opslaan, probeer dus zeker 6 maaltijden per dag te eten .

Regel 3 is voor de vetten en koolhydraten.
Zorg dat deze nooit boven de 100% komen, maar ook niet onder de 40% want je hebt ze wel nodig .

Eiwitten koolhydraten en vetten zijn calorieƫn .

Als je bovenstaand dus goed hebt gedaan, dan heb je hoogstwaarschijnlijk ook genoeg calorieƫn binnen gekregen .
Als je dit niet hebt, maak dan voor de volgende dag kleine aanpassingen in je voedings schema en knutsel zo iedere dag een beetje meer naar je doel toe .
Eet je te weinig ? Dan val je niet af …

Heyyy…. die zag je niet aan komen he ?
As je niet genoeg eet val je niet af zegt ie …

Nu word het tijd voor uitleg over calorieƫn tekort .

Het aantal calorieĆ«n in de app is al een calorieĆ«n tekort …
Ik heb het aantal calorieƫn aangepast aan jou doel .
Eet je dus nog minder als jou doel stel, 500 calorieƫn en ik heb je al op een tekort gezet van 300 calorieƫn dan krijg je dus dagelijks 800 calorieƫn te weinig binnen .
Dat is te weinig voor jou lichaam en die schakelt dan over van verbranden naar de
ā€œ power saving modus ā€
Een heleboel ā€œniet essentiĆ«le systemenā€ worden uit gezet .
Spieropbouw,extra weerstand, energie niveo etc etc worden uitgezet of tot een minimum beperkt .
Daarom zijn er zo veel mensen ziek in de winter, daarom slaap je zo slecht, heb je weinig energie etc etc .

Conclusie : je moet je aanbevolen calorie aantal halen verdeeld over 5 tot 7 maaltijden.
Je zal je dan ook vele malen beter voelen .

Een extra bijkomstigheid van te weinig calorieƫn eten is dat je lichaam reserves gaat vasthouden, dit word dus vet op je lichaam .
Je word dus niet alleen dikker als je te veel eet, maar ook als je te weinig eet, het is alleen een ander soort dik .
Dik door te veel eten uit zich in de bekende rollen en kip filetjes .
Dik worden door te weinig eten uit zich door een dikke harde buik handvaten boven je billen vermoeidheid slecht slapen weinig energie stinken uit je mond etc etc .
Te weinig eten en te veel suikers drinken ( de meeste suikers drink je ) uit zich in cellulitis en hevige schommelingen in je energie pijl, soms heel druk, maar als je gaat zitten zak je meteen in .

En jou lichaam schakelt snel .
1 maaltijd overslaan en je spijsvertering is uit, de rest van de dag sla je op .

Nu komt er nog een hele belangrijke .

Wat doe je op een dag ?
Jou calorieƫn aanbeveling is gebaseerd op een gemiddelde dag .
Ga je bij mij sporten, dan verbrand je zo 400 calorieƫn extra .
Eet je perfect maar hou je geen rekening met deze extra verbranden calorieĆ«n dan heb je dus nog een tekort van 400 ….

Wijsheid is dus om alles te loggen in de app.
De stappen teller word al vanzelf mee berekend in de food app maar de rest van je dagelijkse extra oefeningen niet .
Een aantal klanten maakt altijd een foto van hun sport schema en vult precies in wat ze gedaan hebben, zo rekent de app precies uit wat je dan verbrand hebt en geeft dit door aan de food app, hoe accurater jij alles logt en bijhoud hoe accurater je calorieƫn verbruik hoe meer resultaat je boekt .

Ik zou zelfs een voeding schema voor je kunnen maken waar ik je precies vertel wat je waarneer en hoe veel moet eten, probleem is dat ik geen rekening kan houden met wat jij extra verbrand op een dag en de kans groot is dat je de helft van de producten niet in huis hebt, dit kan dus wel, maar ik ben er om bovenstaande redenen geen voorstander van .

Alle tools zijn al aanwezig voor jou, we moeten ze dus alleen leren gebruiken .

Het is eigenlijk simpel .
Hou je aan jou dagelijks geadviseerde calorieƫn aantal en log je extra oefeningen en voeding .
Dit kost wat tijd, dat weet ik, maar niks gaat vanzelf en jij wil dit graag, wat is dan een uurtje per dag voeding bij houden ?
Daarbij wil ik je overal bij helpen, al moet ik het 1.000 keer uitleggen, maakt mij niet uit .
Een extra stok achter de deur is misschien dat ik kan zien of jij wel Of niet je voeding logt, ik kan ook zien hoe ver je bij je doel vandaan zit, ik kan alleen niet zien wat je eet .

Dit hele versie 2.0 proces vergt maximale inzet .
Ik geef 120% maar als jij dat niet ook doet, dan komen we er niet.
Zie het maar als zwemles .
Ik kan je alles leren, maar uiteindelijk moet je zelf naar de overkant zwemmen .

Je voedingslijst perfect krijgen zou leuk moeten zijn, wat moet ik niet eten wat moet ik wel eten, wat minder wat meer?
Je leert veel over voeding en maakt jezelf gezonder als ooit .
Je gaat je beter voelen je gaat er beter uit zien .
Het is een win win situatie .
Al vanaf je eerste verandering heb je jezelf gezonder gemaakt en een stap naar jou versie 2.0 gemaakt .

Nu weet ik dat het moeilijk is, het is super lastig om goed te eten, maar het hoeft ook niet in een dag, we zijn begonnen, dat is al geweldig! En iedere dag gaat het iets beter leer je iets meer voel je je iets beter, het is een leuk traject, maak het niet te stressvol, wat vandaag niet lukt lukt morgen wel .

We zijn begonnen, dat is wat telt .

En je kan mij alles vragen, ik laat je niet vallen, we gaan door tot het eind, what ever it takes!šŸ’Ŗ.

Jij kan dit !!!!

Ik heb ook van alles te koop om jou te helpen .
Niet omdat ik er rijk van word maar omdat ik weet dat het werkt .
Maak er gebruik van, eiwitten repen vitamine het zijn allemaal producten die ik alleen verkoop om te helpen, maak er gebruik van. als je denkt dat je iets nodig hebt, geef dan een gil en dan kijken we samen even wat voor jou handig zou zijn om te gebruiken .

TAKE HOME MESSAGE :

Log al je voeding
Log al je extra activiteiten
Eet 5 tot 7 maaltijden
Verdeel je eiwitten over je maaltijden.
Probeer je doel te halen.
Lukt het niet? Vervang morgen 1 product voor een beter product .
Weet je niet welk product je moet hebben ? Vraag het barry .
Snap je iets niet ? Vraag het barry
Wil je iets weten ? Vraag het barry
Maximaal inzet = maximaal resultaat .

Jullie zijn allemaal al toppers omdat jullie begonnen zijn .
Wees trots op jezelf dat je begonnen bent .
Geef jezelf tijd om te wennen aan dit nieuwe leven .
2 stappen vooruit 1 stap achteruit is normaal .
Hou vol ! Het is het echt waard !
Nu is het zwaar, maar later ben je jezelf zo dankbaar .
Kijk voor motivatie bij de recentieā€™s op mijn open Facebook pagina, vele zijn je al voor gegaan en hadden het ook zwaar en waren soms ook in paniek en zijn nu heel blij ..

Samen komen we er wel !šŸ’ŖšŸ’ŖšŸ’Ŗ

Groetjes,
Barry

MAXIMUM EFFORT !!!

 

Share This

Deel dit bericht

Deel dit bericht met je vrienden..!